Prophecy of Noah

Aljazeera Questions Legitimacy Of Foley And Sotloff Beheading Videos

james-foley-moms-heartbreaking-plea-for-lives-of-american-hostages-hollywood-life

The Arabic version of Aljazeera, the Doha-based broadcaster funded by
the House of Thani in Qatar, has joined the growing chorus questioning
the beheading of journalists James Foley and Steven Sotloff.

The news channel says the videos are “unconvincing” and Foley and
Sotloff are actors right out of “Hollywood” casting. It believes the
videos were produced as a pretext ahead of a U.S. invasion of Syria.

“Perhaps the first thing that draws the attention of the viewer” in
the first beheading video is that “Foley was playing the role of
champion not the victim only, for he recites a lengthy statement in
peerless theatrical performance, and it seems from tracking the movement
of his eyes that he was reading a text from an autocue,” Aljazeera
reports.

The news network poses questions similar to those asked by
Infowars.com and other alternative news sites soon after the video
appeared. For instance, a clue the video was staged is the lack of blood
when Foley and Sotloff supposedly have their throats cut by a masked
jihadist. The “knife being moved on the neck of the victim six times
triggered no blood,” Aljazeera notes.

Moreover, neither of the supposed victims display fear despite the fact they are about to have their heads sawed off.

“It also raised questions over how Foley, who was kidnapped since
2012, reached the hands of the Islamic State of Iraq and Syria (ISIS).
Even more, it raised doubts over the identity of the executed man,
claiming that he does not look like Foley,” reports Al Arabiya News.

“It quoted unidentified ‘activists’ as claiming that Foley had
previously worked for the U.S. Department of State and that he might
have had links with intelligence, ‘which could mean that he colluded in
the fabrication of the tape.’”

Al Arabiya, a Saudi-owned pan-Arab television news channel, questions
why the report criticizing the alleged beheading videos only appears in
Arabic. It notes “there was no translation or mention of the article
which doubts of Foley and Sotloff found on Al Jazeera English website.”

Al Arabiya quotes a Lebanon-based media specialist and commentator
who tries to prove a negative in order to claim the beheadings in fact
occurred.

“If, as he claims, it’s all staged, can he prove that without a
shadow of a doubt? Does he have tangible proof it didn’t happen, or is
he just rehashing others’ suspicions? In a court of law, one would need
solid data, not just circumstantial evidence. Were there witnesses?”
Abu-Fadil said, casting doubt on the Aljazeera writer who posted the
report.

Source: Globalresearch

Leave a Reply

Your email address will not be published.